צילום: יחצ חול
כשמגיע הקיץ ומתחילים להסיר שכבות של בגדים, אנחנו מבינים שהפוקוס עובר לשני מוצרי טיפוח לגוף: מוצרי גוף לשיזוף עצמי וקרם הגנה. עם זאת, לפני כן, חשוב לבדוק את מצב העור שלנו. ולא רק על הפנים שלנו, שמקבלות טיפוח עור 365 ימים בשנה, אלא גם את הגוף.
"בקיץ, אנחנו נוטים לתת עדיפות לקרם הגנה מבלי להבין שמריחת קרם לחות לגוף חשובה במיוחד בתקופה זו של השנה", אומרת ד"ר נטליה חימנז, רופאת עור ושותפה במעבדת ,Neutrogena® Skin Health Lab שעוזרת לנו להבין מדוע כל כך חשוב להעניק לחות לעור הגוף במהלך הקיץ .
ד"ר נטליה חימנז מסבירה שברגע שעונת הרחצה נפתחת ומתחילים ללכת לים ולבריכה, העור נוטה להתייבשות הן בגלל קרינת השמש והן בשל החשיפה למים. לכן מומלץ להשתמש בקרם לחות לגוף. אבל אנשים רבים מתעצלים לעשות זאת. "הטמפרטורות הגבוהות מקשות על ההיענות למריחת קרם גוף, אנו מקשרים את השימוש בקרם גוף עם תחושת דביקות לא נעימה", מסבירה ד"ר חימנז.
מכל הסיבות הללו חשוב לתת תשומת לב ללחות עור הגוף ולסקור את השגרה והמוצרים המשתמשים בהם, זאת כדי לוודא שהם המתאימים ביותר לקיץ.
ד"ר נטליה חימנז, עונה על השאלות שעושות סדר בכל הקשור לשמירת לחות הגוף בתקופת הקיץ:
באיזה סוג קרם לחות לגוף עדיף להשתמש בקיץ?
"כיוון שהעור שלנו מיובש יותר בתקופת הקיץ, רצוי לבחור בקרם לחות המכיל חומרים פעילים יעילים הלוכדים ושומרים מים ובהם, חומצה היאלורונית, גליצרין וסרמידים. בנוסף, חשוב שמוצר יאפשר ספיגה מהירה זאת כדי למנוע תחושת דביקות, כך שיקל על התהליך ויהפוך את השימוש היומיומי לנוח ונעים. דוגמה טובה למוצר המשלב חומרים בעלי יכולת לחות ומרקם קליל ונספג במהירות הוא Neutrogena® Norwegian Formula Deep Moisture Fast Absorbing Body Lotion-Dry Skin תחליב גוף זה, שפותח בשיתוף עם דרמטולוגים ולעור יבש, נספג מיידית, ומכיל את הפורמולה הנורבגית הייחודית המועשרת בגליצרין והמעניקה לחות מיידית למשך 48 שעות. הנוסחה הנורבגית מעניקה לחות לתוך העור, היכן שהיא נדרשת ביותר ובצורה זו מגינה על העור מפני גורמים חיצוניים המייבשים אותו. עם מריחה אחת בלבד, אפילו עור יבש מאוד נותר רך, חלק ונעים. יום אחרי יום, תרגישו את העור מועשר בלחות ובעל מראה בריא ויפה. מוצר זה מותאם לקיץ ולמזג אוויר חם, הודות לנוסחה שאינה שמנונית, בעלת בישום רענן ועדין, הוא נספג מיידית לתוך העור וניתן להתלבש מיד לאחר המריחה.
הליכה יחפה, כלור, סנדלים… האם הרגליים שלך נפגעות הכי הרבה בקיץ?
"כפות הרגליים הם אחד מאזורי הגוף שסובלים הכי הרבה בקיץ, בגלל הנעלה שחושפת אותן יותר ובשל מגע עם חומרים שעלולים להיות אגרסיביים מהסביבה החיצונית, כמו כלור מבריכת השחייה. לכן יש צורך להקדיש להם תשומת לב מיוחדת ולדאוג להידרציה שלהם, ולטפל ביבלות שבנוסף להיותן לא אסתטיות, עלולות לגרום לאי נוחות בהליכה". "בשביל לטפל בכפות הרגליים בקיץ, רצוי לבחור את המרכיבים הנכונים כגון, גליצרין ופנטלון בגלל תכונות הלחות שלהם".
טריק נגד עצלות!
"בדרך כלל אני נותנת למטופלים שלי שתי המלצות כדי שיהיו עקביים עם קרם הרגליים שלהם. מצד אחד להשתמש במוצרי ספיגה מהירה ומצד שני להחזיק אותם בהישג יד על השידה ליד המיטה כדי שלא יהיו להם תירוצים לא ליישם את זה".
הנוסחה הנורבגית של Neutrogena®טיפול אינטנסיבי קרם רגליים לעור פגום וסדוק – הוא דוגמא למוצר אידיאלי לקיץ מבחינת הרכבו וספיגתו הקלה, הוא מסייע בטיפול בכפות רגליים בעלות עור סדוק ועם תוצאות נראות לעין כבר מהיום הראשון. המרקם המזין אינו מותיר תחושת דביקות ונספג בקלות.
שגרת קרם הלחות לקיץ הטובה ביותר?
"בתנאי שמש ולחות, האידיאל הוא למרוח את קרם הלחות לגוף כשחוזרים הביתה ושוב לפני השינה. כמובן שלפני היציאה ובמהלך היום, אני ממליצה למרוח גם קרם הגנה כדי להגביר את הלחות".
"בהקשר הזה של הרבה שמש ולחות גבוהה, יש צורך גם לשנות מעט את שגרת הפנים. בלילה אני ממליצה על מוצרים בעלי יכולת לחות גבוהה אך בעלי מרקם קליל, זאת כדי למנוע עור מבריק ונטייה לפצעונים".
Neutrogena® Hydro Boost Water Gel – מכיל חומצה היאלורונית וטרהלוז. הנוסחה הקלילה, נטולת השומן שלו היא אידיאלית לספק לחות לאורך כל היום תוך 24 שעות.
האם עלינו להשתמש בקרם ידיים גם בקיץ?
"חום הוא אחד האויבים הגדולים ביותר במריחת קרמים באופן כללי. אבל לא צריך להאמין לדעה הקדומה שקרמים חייבים להיות דביקים, יש מוצרים שמתאימים לחלוטין לחום ואתם חייבים להשתמש בהן! ידיים, מכיוון שהן חשופות מאוד, נוטות להתייבש בקיץ, מה שמוסיף לעובדה שאנו נוטים לא להיות עקביים בשימוש בקרם ידיים. בתור רופאת עור אני ממליצה על מוצרי ספיגה מהירה עם חומרי לחות גבוהים".
Neutrogena® Norwegian Formula קרם ידיים הנספג במהירות בעל מרקם קטיפתי קליל- זהו קרם ידיים המעניק לחות באופן מיידי, בעל מרקם קליל ולא שמנוני, הנספג בעור במהירות לתחושת נוחות מיידית.
שגרת השפתיים, האם היא משתנה בקיץ? האם השפתיים עלולות להישרף מהשמש?
"שפתיים הן אחד מאזורי הפנים שמלבד האף נכוות הכי הרבה מהשמש. בגלל זה (ובהיעדר שגרת ההגנה עליהן מקרינת השמש), נפוץ לראות שם נגעים טרום סרטניים ואפילו סרטן העור. אנחנו רואים זאת בדרך כלל אצל חולים עם עור בהיר וגיל מתקדם, שיש להם חשיפה מצטברת גבוהה לשמש".
"כדי להגן על השפתיים, שפתונים עם SPF יעילים ויש לשלב אותם בשגרת הלחות בקיץ. השימוש בהם יכול למנוע הזדקנות העור וסרטן העור. למרות שה-SPF האידיאלי הוא 50+, במקרה של שפתיים, מכיוון שהמוצר מיועד לשימוש בתדירות גבוהה למדי, אנו יכולים להמליץ על מוצרים עם דירוג SPF נמוך יותר (כגון SPF 20 או 30). באופן אישי, אני נוטה להמליץ על אותם מוצרים חסרי צבע ובפורמט סטיק, כמו שפתון לחות עם SPF20 של Neutrogena®".
Neutrogena® Norwegian Formula Lip Care SPF20 – שפתון זה מוסיף לחות ומגן על שפתיים יבשות וסדוקות ללא תחושת שמנוניות. בנוסף להיותה נוסחה עתירת לחות, היא המרגיעה ושומרת על המראה הבריא ורך של השפתיים, היא מכילה מקדם הגנה SPF20 להגנה מקרני ה-UVB של השמש, ולשמירה על שפתיים רכות ועשירות בלחות.
צילום: יחצ חול
צילום: יחצ חול

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here