צילום- סם יצחקוב

כל אחת תשמח להתגלגל מהמיטה בבוקר, לצחצח שיניים ולהתחיל את היום עם מראה עור פנים מושלם כשהיא זוהרת ומטופחת. זה לא באמת עובד ככה. נכון שבזמן שאתן ישנות העור מתקן את עצמו אבל עם קצת עזרה מכן הוא יצליח לעשות זאת טוב יותר ולהפוך בריא וזוהר. ד"ר מוניקה אלמן מומחית ברפואת עור ואסתטיקה מספקת עצות זהב
רוצה לקום בבוקר כמו סינדרלה? שגרת טיפוח לילית ראויה תעזור לשפר את מראה העור, הגוון, להפחית פגמים ולהצעיר אותו.
במהלך היום עור הפנים נחשף לקרינה חזקהUV לשמש, לאבק, לזיהום אוויר, כימיקלים ותנאים סביבתיים מזיקים. במשך הזמן, זה יכול לגרום לו נזק משמעותי ולהוביל לסימני הזדקנות מוקדמים כמו קמטים, קמטוטים ועור עמום. זה נשמע מפחיד, אבל אתן יכולות לעצור את זה אם תקפידו לטפל בעור הפנים לפני השינה. כל מה שאתן צריכות זה להקדיש כמה דקות לעור כל לילה והשיפור יראה כמעט מייד. שגרת טיפוח משתנה מאחת לאחת בהתאם לסוג העור שלה, הגיל, דרך חיים, האקלים וגם, לא פעם, בהתאם לנכונות, הסבלנות וההתמדה. ישנה נטייה לזלזל או לדלג עליה. לכן כדאי לזכור ששנת היופי חשובה, אבל מה שתעשו לפניה יעשה את ההבדל.

למרות שידוע לכולן שללכת לישון בלי לנקות את הפנים זה רע, לרוב הנשים זה לא תמיד ברור מה בדיוק צריך לעשות לפני שהן נכנסות למיטה. לשטוף פנים זה מספיק? מתי למרוח קרם עיניים? בכמה ובאיזה קרם להשתמש? אז בנות לא להילחץ מהחושך, ישנם מספר טיפים שישפכו עליו אור, ויובילו לעור פנים חלק יותר וזוהר יותר כשהשעון המעורר מצלצל.
אם פעם ניקיתן את העור לפני השינה אך באופן מסתורי התעוררתן עם איפור מרוח מתחת לעין מתברר שזה נורמלי, במיוחד אם אתן משתמשות באיפור לטווח ארוך שעומד בהבטחות שלו. הסיבה היא שמוצרים רבים כמו עפרונות עיניים, מייק אפ, מסקרות וצלליות מכילים פולימרים שאינם מתמוססים בקלות במים, בסבון או במסרי איפור על בסיס מים.
כדי להסיר באמת את כל עקבות האיפור נקו את העור פעמיים. זוהי שיטה שנקראת טיהור כפול. ראשית השתמשו בתכשיר ניקוי על בסיס שמן שמוריד שעוות פולימרים בצורה יעילה יותר ממים וסבון, ולאחר מכן השתמשו בתכשיר ניקוי עדין שאינו מכיל שמן או סבון, על מנת להסיר את ה'שאריות של השאריות'.
אם אתן סובלות מעור רגיש מומלץ להשתמש במוצרים נטולי ריח והיפו-אלרגנים. במקרה כזה רצוי שהתכשירים יהיו לא-קומדוגנים כלומר שלא יסתמו את נקבוביות העור.

הלילה הוא הזמן בו העור מתאושש ומתקן את עצמו, זהו הזמן האופטימלי לשימוש במסכה שתסייע בטיהור העור, תרגיע וגם תאפשר למוצרי הטיפוח האחרים לשקוע בצורה יעילה ולהיספג בעור. מסכת הזנה לא רק תגביר את טיהור העור בנוסף לניקוי שכבר ביצעתם היא תעשה הרבה יותר. המסכה אמורה לספוח בעדינות, לכלוך ושומן עודף עמוק מתוך העור, לכן היא תיפתח ותצמצם נקבוביות, תסייע בהחייאת עור עמום ועייף ותשאיר אותו רענן וחלק יותר.
למסכת פנים בלילה (כגון מסכת הזהב או המגנטית מסדרת ד"ר אלמן) יש תכונות מרגיעות והשימוש בהן מרגיע. קחו בלילה את כל אפשרויות ההרפיה שאתן יכולות לקבל. יתרון נוסף בשגרת טיפוח הלילית הוא בהיותה מסכת אקספרס, שלוש דקות זה מה שאתן צריכות, מהרגע שאתן מורחות אותה ועד הסרתה. על פי מחקרים רבים, תאי עור חדשים צומחים מהר יותר במהלך השינה ושגרת טיפוח טובה לפני שאתן נכנסות למיטה צריכה להיות בעדיפות גבוהה. המטרה היא לתקן את הנזקים מהשמש מהזיהום והמתח של שעות היום וכמובן ללחח את העור, תתפלאו- אנחנו מאבדים הרבה יותר נוזלים מהעור בזמן השינה, לכן רצוי להעניק לו הרבה לחות.

מלבד לחות כדאי לבחור בקרם או סרום שיתקנו את העור, אך גם יזינו וירגיעו אותו ויאפשרו לו להישאר גמיש. ד"ר ממליצה לבחור קרם או סרום לילה אחרי שבדקתם את המרכיבים שלו, לוודא שהוא מכיל פפטידים, וויטמינים A ו-C כגון אלה שבסדרת הטיפוח שלי, שיעזרו בתיקון העור. שימוש בתכשירים אלו יכול לגרום לקמטים ולקמטוטים להראות פחות גלויים – לכל אלו שרק מתקרבות לגיל שבו קמטים וקמטוטים נראים באופק כדאי לדעת שליחוח והזנת העור בלילה יעזרו להפחית או לדחות סימני הזדקנות ויגרמו לו להראות צעיר יותר בעתיד, אז כדאי להתחיל מוקדם.
לבעלות עור יבש יש למרוח את הסרום פעמיים ביום ומעליו קרם לחות.
קרמי הלילה מכילים מרכיבים ייחודיים שפועלים ביחד על מנת להגן על העור העדין מכל ההשפעות אליהן הוא נחשף במהלך היום. על פי כל המחקרים, זמן השינה המומלץ הוא שמונה שעות, וזהו בדיוק הזמן בו הקרם מספק הגנה אנטי אוקסידנטית – כל כך מדויק ולכן גם עוצמתי ואפקטיבי.
בטווח הקצר (משהו כמו מחר בבוקר) יעניק הקרם מראה חלק וזוהר מכיוון שהוא מצמצם נקבוביות שנראות לעין. בטווח הארוך. לא פחות חשוב, הוא יסייע במזעור סימני הזדקנות עתידיים, באמצעות נטרול הנזק הסביבתי כשאתן ישנות. אתן בנות, תנוחו, הוא כבר יעשה את העבודה.

גם קרם עיניים חשוב ביותר כשזה מגיע לטיפוח עור הפנים, כי מדובר באזור עדין ורגיש. בהתחשב בכך שהוא הראשון להראות סימני הזדקנות- הכרחי לטפל בו כיאות. אם אתן רוצות להיפטר ממראה עיניים עייפות, להפחית קמטוטים שקיות ועיגולים שחורים וגם לוודא שהעיניים שלכן לא ייראו נפוחות בבוקר, קרם עיניים לילי זאת הדרך.
שימוש בקרם עיניים נכון ילחח את האזור יזין אותו וינטרל את הנזקים שנגרמו במשך היום – הוא תכשיר אופטימלי, אם רוצים לנצל היטב את הזמן הזה שיש לעור להתאושש.
בנוסף אני ממליצה לא לישון על כרית גדולה וחזקה כי אז נוצרת דחיסת עור וזה עלול ליצור קמטים ושקיעה של תת העור.
בגדול, הגוף שלכן יכול לעשות בשבילכן עבודה רצינית בזמן שאתן ישנות, אתן פשוט צריכות קצת לעזור לו לאורך כל הדרך. וכן גם הדוגמניות והסלבריטאיות, לא קמות בבוקר ומורידות רגל ישר על השטיח האדום כשהן נראות מושלמות, בלי להקפיד קודם על שגרת טיפוח לילית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here