יחצ: חול

חנית נצר מנהלת הדרכה של מותג הטיפוח הניו-יורקי קיל'ס מסבירה וחולקת טיפים ועצות עור הפנים בלילה:

זמן שינה: המונח "שנת יופי", הוא מדויק. שנת הלילה הרציפה המומלצת בהיבט זה, היא בין 6 ל-7 שעות. במהלך שינה איכותית, יורדת רמת הורמון הסטרס קורטיזול, מה שמאפשר לתאי העור להתחדש ולהשתקם.  שנת לילה שאינה איכותית או מספקת, לאורך זמן תשפיע לרעה על קצב הזדקנות העור.

התחדשות: בלילה העור אינו חשוף לרדיקלים חופשיים ולשמש, כך שמנגנוני ההגנה מוחלפים במנגנוני התחדשות. מחסור בשינה משאיר את רמות הקורטיזול גבוהות ופוגע במנגנון החידוש של העור. רמות גבוהות של קורטיזול גורמות לפירוק מהיר יותר של קולגן, שהוא אחד המרכיבים החשובים ביותר לעור מוצק ו"צעיר".

במהלך היום: העור שלנו מחד גיסא ,נלחם בגורמים רבים ובעיקר בזיהום אוויר, אבק וקרני שמש. מאידך גיסא, העור סובל מאיבוד נוזלים. בשעות הלילה: כשאנו עוברים למנוחה, כל המערכות הפיזיולוגיות בגוף פועלות באופן אפקטיבי יותר. טמפרטורת הגוף עולה וזרימת הדם בעור גבוהה וזה מרחיב את שטח הפנים אליו הקרם יכול לחדור וגם מאפשר ספיגה טובה יותר של הקרמים.

קרם לילה בזבוז או תועלת לשימוש על בסיס יומי בקרם לילה, קיימת חשיבות רבה בטיפול בעור, הן מבחינת החדרת לחות והן החדרה של חומרים פעילים לעור. קרם לילה הוא מרכיב חשוב בכל טיפול קוסמטי. לרוב, קרם הלילה עשיר יותר מקרם היום ותפקידו להזין את העור ולספק לו את הלחות הדרושה ולסייע בצמצום התופעות החיצוניות המזיקות לו, דוגמת יובש (ממזג האוויר או מזגנים), רדיקאלים חופשיים, זיהום אוויר וכדומה.

צילום: חול

זמן השינה הוא זמן אידאלי לספיגת רכיבים פעילים. שגרת הטיפוח בערב צריכה לכלול ניקוי טוב של עור הפנים לפני השינה ולאחריו שימוש בקרם לילה   עשיר ברכיבים פעילים מחדשי עור, למשל -מבוססי רטינול, חומצות או תכשירים מבוססי פפטידים.

– בבוקר חשוב לחזק את מנגנוני ההגנה של העור. תכשירים נוגדי חמצון, סרום עם ויטמין C, מסכות     ויטמין C ואנטי אוקסידנט, יגנו על העור גם אם הוא נתון בלחץ.

– חומצה היאלורונית היא אנטי אוקסידנטית, וכן חומצות שומן כמו אומגה 6. מומלץ להשתמש גם בהן.
– ומה לגבי ה"שקיות" וה"שחורים" מתחת לעיניים? שימוש בקרם עיניים/ ג'ל עיניים בלילה יעיל במיוחד. על העור הנקי שלפני השינה, ניתן להטפיח בקלות ולהחדיר אותו היטב.

– אם רוצים להיפטר ממראה עיניים עייפות, להפחית קמטוטים שקיות ועיגולים שחורים ולוודא שהעיניים שלכן לא יראו נפוחות בבוקר, קרם עיניים או ג'ל עיניים לילי זאת הדרך לטפל בה.

קרם יום : מרכיבי לחות לשמירה על המחסום העורי – ויטמינים, מסנני קרינה בדגש על נוגדי חמצון שנועדו להגן על העור מפני נזקי הסביבה, והם מעכבי תהליכי הזדקנות.

קרם הלילה : יותר חומרים פעילים לשיקום העור מנזקים קיימים + חומרים מעודדי בניית תאים מחודשת. הוכח באופן מדעי, שהיווצרות התאים בלילה היא אינטנסיבית יותר. התאים מתחלקים פי שמונה מהר יותר בלילה מאשר בצהריים ומשכך העור יפיק תועלת רבה יותר משימוש בקרם לילה המכיל מרכיבי שיקום ובניה כגון E.G.F- ליקופן, חומצה ליפואית, D.H.E.A ויטמין C ועוד.

קרם לילה הוא לרוב עשיר יותר מקרם היום ותפקידו להזין את העור, לספק את הלחות הדרושה לו ולסייע בצמצום התופעות החיצוניות המזיקות לו, דוגמת יובש (ממזג האוויר או מזגנים), רדיקאלים חופשיים, זיהום אוויר וכדומה.

חשיבות השימוש בקרם לילה על בסיס קבוע, נובעת משני גורמים עיקריים המבדילים קרם לילה מקרם יום, והם השארות הקרם על עור הפנים למשך כל הלילה והימנעות מחשיפה לגורמים חיצוניים כמו קרינת שמש ופגעי מזג האוויר.

מתי כדאי/צריך להתחיל בשגרת ניקוי פנים:

  • לגבי הגיל הרצוי להתחיל עם קרם הלילה, הדעות, מסתבר, חלוקות ואין תשובה חד משמעית.
  • בעבר, לבעלות עור יבש המליצו להתחיל בעשור השלישי לחיים ולבעלות עור שמן, עשור הרביעי – חמישי.
  • כיום, הסברה הרווחת היא ששימוש בקרם לילה מומלץ כבר בגיל העשרה שהינו מרכיב חשוב לטיפול באקנה או סבוראה למשל.
  • עם השנים פותחו קרמים שונים המכילים חומרים פעילים שחלקם יכולים להאט את קצב הזדקנות העור לגרום להבהרה של העור ולצמצם תהליכים דלקתיים כרוניים.
  • שימוש קבוע בקרם לילה יכול גם להוות חלק מטיפול קוסמטי המשלב טיפול אצל קוסמטיקאית או רופא עור אחת למספר שבועות.

קיל'ס מציעים את סדרת הטיפוח לילה מידנייט ריקברי MIDNIGHT RECOVERY הכוללת: שמן ניקוי פנים, קרם עיניים , קרם לילה וסרום לעיניים על בסיס ויטמין C 10% המטפחים את העור במהלך שנת הלילה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here