צילום: יחצ

במיוחד בעונת החורף, כשהשפעות וההצטננויות משתוללות, ממליצים לנו ליטול ויטמין C וכולנו מכירים את התועלת העיקרית של הוויטמין: חיזוק מערכת החיסון. אך מהן התועלות הנוספות , היתרונות של הויטמין הזה שכל כך מככב בעיקר בחורף?
לדברי סוזן בוורמן, דיאטנית קלינית ומנהלת הדרכות תזונה, הרבלייף: "אנו זקוקים לויטמיןC כיוון שהגוף אינו מסוגל לייצר את הוויטמין בעצמו, אך הוא ממלא תפקידים רבים ויש לו תועלות בריאותיות רבות מעבר לחיזוק מערכת החיסון. הצריכה היומית המומלצת של ויטמין C היא 75 מיליגרם לנשים ו-90 מיליגרם לגברים. והוא מצוי בפירות וירקות בינהם: תפוזים, תותים, פלפלים, ברוקולי, קייל ותרד, אך ניתן להיעזר גם בתוספי מזון כדי להשלים את צריכת הוויטמין וליהנות מהתועלות המדהימות שלו."
בוורמן מסבירה על היתרונות של ויטמין C והדרכים בהן הוא תומך בגוף:
• מסייע בספיגת ברזל – יש פעולות רבות שוויטמין C עושה בעצמו, אך הוא גם יכול לסייע לגוף לספוג את כל אבות המזון החיוניים שהוא זקוק להם, כולל ברזל. ולמי שצורך תזונה צמחית, הוא מסייע בספיגת ברזל לא-המי (המצוי במזונות מן הצומח) ומאחסן אותו בצורה שהגוף יכול לספוג בקלות רבה יותר. הגוף משתמש בברזל לייצור המוגלובין, חלבון בתאי הדם האדומים המוביל חמצן מהריאות לכל חלקי הגוף. בנוסף, ברזל ממלא גורם חשוב בשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון.
• מגביר את קצב חילוף החומרים- ויטמין C ממלא תפקיד בשיפור תפקוד המיטוכונדריה. מיטוכונדריה הם מבנים קטנים שנמצאים בתאים הממירים את המזון שאנחנו אוכלים לאנרגיה, בתהליך המכונה חמצון. יש ראיות לכך שאנשים עם רמות מספיקות של ויטמין C מחמצנים יותר שומן במהלך פעילות גופנית מתונה בהשוואה לאלה עם רמות נמוכות יותר של ויטמין C*. זו אינה הבטחה חד-משמעית לכך שצריכת הכמות המומלצת של ויטמין C תגרום לשריפת שומן, אך זו יכולה להיות תוספת שתועיל למסע ניהול המשקל.
• מפחית עייפות – כשהגוף מנסה להמיר אנרגיה והשרירים לא מקבלים את החמצן שהם זקוקים לו, זה עלול לגרום לעייפות. כלומר, ללא אספקה מספקת של ויטמין C שישפר את המרת האנרגיה וספיגת הברזל, אתם עלולים להתמודד עם תחושת עייפות בעבודה ובאימונים. הצריכה היומית המומלצת תוכל לחזק את הגוף ולסייע בשמירה על אנרגיה.
• משפר את מראה העור- שלבו מוצרי טיפוח המכילים ויטמין C בשגרת הטיפוח. עם סגולות נוגדות חמצון ותפקיד חשוב ביצירת קולגן החיוני לגמישות ומוצקות העור, ויטמין C מעניק לעור מראה צעיר וזוהר, מגן עליו מפני רעלנים ומסייע בתיקון נזקי שמש.

צילום: יחצ

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here