יום הניחוח הבינלאומי נערך מידי שנה ב 21 במרץ, והוא נועד להזכיר לנו כמה הריח הנעים מוסיף תחושות חיוביות לחיים. הניחוחות יכולים להגיע מבשמים, מקרמים ומוצרי טיפוח ולהם תפקיד חשוב בחיי היום יום,
כולנו רוצים לריח טוב ורובנו משתמשים בבשמים, אך מעטים האנשים שיודעים שהבושם לאוו דווקא טוב לעור, בושם עלול לגרום להזדקנות מואצת של העור וליצור פיגמנטצייה.

חברות קוסמטיקה רבות מייצרות מוצרי טיפוח המשלבים בקרמים לעור הפנים והגוף מבשמים שונים אשר יכולים להיות אגרסיביים, ומחלישים את היכולת של העור להגן על עצמו מפני נזקי קרני UV. משמעות הדבר שעור מבושם הופך רגיש יותר לנזקי השמש ולכתמי פיגמנטציה".

צילום יחצ

שולי רודריג מנכ"ל חברת SR COSMETICS ומפתחת המוצרים, מסבירה על הבישום בתכשירי קוסמטיקה: "תפקיד מרכיבי הבושם FRAGRANCE הינה יצירת מצג "ניחוח" נעים וממכר לקולטנים הקיימים בקצה האף.
בבשמים רבים קיים Olfactory Receptor , קולטן ריח שעליו נאמר "מה שמשמח את האף אינו בהכרח משמח את העור". ידוע כי מופעי אלרגיות וסוגי אטופיק למיניהם נגרמים בגלל רגישות העור למיני בשמים סינטטיים שונים. (רובם של אלה שמורים בסודיות בפורמולה) הוכח כי אותם הפאטלטים Fhthalates נמצאים במרכיבי בושם רבים.

רודריג ממליצה להשתמש אך ורק במוצרי טיפוח לעור הפנים המשלבים תרכובות ארומטיות ידידותיות, המצויות בצמחים רבים כמו: לבנדר, מגנוליה, כמהין ועוד. 'הניחוח הטבעי' נקרא "טרפנים" ובנוסף לריח למוצרי הקוסמטיקה הללו השפעות וסגולות רפואיות הנתמכות ע"י מחקרים מדעיים אשר בודקים תועלות ברמה הרפואית לעור הפנים. השפעתם של צמחים אלו הינם ברמת השפעה של מרגיעים, אנטי דלקתיים ואנטיספטיים.

 

לדברי שולי רודריג:"איכותו של תכשיר קוסמטי יעיל ומותאם אינו תלוי ריח או מארז, ואני ממליצה לכל אישה לקרוא בקפידה את האותיות הקטנות על אריזת המוצר הקוסמטי ולחפש מילה אחת גורלית "Fragrance" – ממנה להימנע. כי אם זה מריח טוב מידי… "ודי לחכימא ברמיזה".

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here