אחרי ארוחה או לפני ארוחה – מתי כדאי לקחת כדורי פרוביוטיקה?
קרדיט freepik

מערכת העיכול האנושית היא מערכת מורכבת מאוד. כדי למלא את התפקיד שלה באופן מיטבי, ולספק לגוף את כל המרכיבים החיוניים לו אחרי פירוק המזונות השונים, היא נעזרת בחיידקים ספציפיים מאוד – חיידקים פרוביוטיים שנקראים לפעמים גם "חיידקים טובים".

חיידקים אלה מהווים במצב תקין כ-85% ממשקל פלורת המעיים (שאגב, כוללת כ-400 סוגים שונים של חיידקים והמשקל הכולל שלה הוא קילוגרם עד 2 ק"ג). כשהפלורה יוצאת מאיזון, כדורי פרוביוטיקה טבעית עשויים לספק לגוף את אותם חיידקים שנחוצים לו – ובמקרים אלה, כדאי לדעת מהו התזמון המומלץ לנטילת אותם כדורים.

התזמון הנכון לנטילת כדורי פרוביוטיקה

* אחרי האוכל – כשהקיבה שלנו ריקה, היא חומצית מאוד. החומציות מקשה על החיידקים הידידותיים לשרוד, ולכן האפקטיביות של הכדורים עלולה להיות נמוכה. אחרי הארוחה רמת ה-pH עולה (ל-3.8-4.3) כך שהקליטה של החיידקים טובה יותר.

* תזונה שכוללת מאכלים פרה ביוטיים – דרך נוספת להבטיח ספיגה אופטימלית של החיידקים הפרוביוטיים שבכדורים היא תזונה פרה ביוטית. מאכלים פרה ביוטיים הם מאכלים שמכילים סיבים שהחיידקים הידידותיים ניזונים מהם, ולכן האוכלוסייה שלהם במעיים תשגשג. בין המאכלים המומלצים: בננות, עגבניות, קטניות, ארטישוק, שיבולת שועל, אגוזי מלך וזרעי פשתן.

* הפרדה מאנטיביוטיקה – אם כדורי הפרוביוטיקה נלקחים במקביל לטיפול אנטיביוטי, בדרך כלל ההמלצה תהיה להפריד ביניהם. יחד עם זאת יש גם סוגי פרוביוטיקה שאפשר לקחת באותו זמן עם האנטיביוטיקה – למשל כדורים שמבוססים על שמר פרוביוטי בשם s. Boulardii. משום שמדובר בשמר ולא בחיידק הוא עמיד לאנטיביוטיקה ואין צורך בהפרדה ביניהם.

עמידות מרבית ומגוון זנים

בנוסף לחשיבות התזמון של נטילת כדורי פרוביוטיקה, ישנם עוד 2 דגשים חשובים כדי למקסם את ההשפעות החיוביות האפשריות שלהם: הדגש הראשון הוא עמידות, גם לחום וללחות וגם בפני מיצי הקיבה. כדורים פרוביוטיים עם ציפוי הגנה כפול, פנימי וחיצוני, מתאפיינים בעמידות מרבית. הדגש השני הוא שילוב של מגוון זני חיידקים, וזאת משום שכל סוג של חיידקים טובים מבצע פעולה אחרת. פלורת מעיים מאוזנת באופן אופטימלי כוללת את כל הסוגים, ומבטיחה עיכול תקין והגנה בפני מזהמים.

בואו לקרוא על חשיבות חומצה פולית – מאמר מבית SOLGAR.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here