הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר היא טיפול רפואי-אסתטי מבוקש במיוחד, ובעל אחוזי הצלחה מרשימים. אמנם בימינו, בניגוד לעבר, כבר לא תשמעו כינויי גנאי כגון "אבו ארבע", "משקפופר" וכו', ובמקרים רבים משקפיים אפילו נחשבים כתורמים לשדרוג המראה (במיוחד לנוכח הדגמים המודרניים והמעוצבים להפליא) – אולם עדיין אנשים רבים שראייתם אינה מושלמת ושעקב כך נזקקים למשקפיים, לא חשים איתם בנוח, ומחפשים פיתרון שייתר אותם. לא בכל מקרה ניתן לעבור ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, אולם כשכן אפשר לעשות זאת זוהי הדרך המומלצת להעניק חופש ויכולות חדשות לעיניים.

הסרת משקפיים בלייזר – כל השיטות

ישנן מספר שיטות ניתוח הרותמות את הלייזר לטובת האפשרות לוותר על משקפיים:

* לאסיק – השיטה הוותיקה ביותר, שמתבצעת בהרדמה מקומית ונמשכת כחצי שעה. הקרנית מלוטשת על-ידי מכשיר לייזר שיוצר במיוחד עבור מטרה זו, והאימפקט על חדות הראייה מיידי.

* אינטראלאסיק – שיטה דומה מאוד לשיטת הלאסיק, המבוצעת על-ידי מכשיר לייזר הנקרא "אינטרלייז" וללא צורך בסכין כירורגית. בנוסף להיעדר הצורך בסכין כירורגית, לניתוח אינטראלאסיק יתרון נוסף, והוא אפשור הסרת משקפיים גם למי שקודם לכן אי אפשר היה לטפל בו, ובפרט בעלי קרניות דקות או כאלה עם אישונים רחבים במיוחד, וגם מי שוסבל מאסטיגמציה גבוהה (צילינדר גבוה).

* פרסבילאסיק – טיפול מיוחד למי שסובל מירידה משמעותית ביכולת הראייה מקרוב (המשפיעה בעיקר על הקריאה, ופוגעת בעיקר במי שעבר את גיל 40) – תופעה הנקראת פרסביופיה ("זוקן ראייה"). במסגרת טיפול זה, העין הדומיננטית מותאמת לראייה מרחוק, ואילו העין השנייה מותאמת לראייה מקרוב.

כמובן שכל מי שמתלבט אם לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר מגיע קודם כל להתייעצות עם רופא מומחה, שמספק לו הסברים מפורטים לגבי כל השיטות האפשריות ומסייע לו להחליט מהו הטיפול האופטימאלי עבורו.

הסרת משקפיים בלייזר – מחירים

עלותה של הסרת משקפיים בלייזר היא כמה אלפי שקלים – בהתאם לסוג הניתוח ולמקום בו החלטתם לעבור אותו. אין זה סכום של מה בכך, אולם מצד שני חשוב לזכור שגם לזוג משקפיים איכותיים מוצמד תג מחיר בן 3-4 ספרות, ושניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך חד פעמי ואילו משקפיים הם מוצר מתבלה ומתכלה (וכל מי שמרכיב משקפיים ודאי מכיר את התסכול הכרוך בזוג משקפיים שאבד/נשבר/נשרט ללא תקנה ואת ההתרוצצות המייגעת אחרי זוג חדש).

הסרת משקפיים בלייזר – לא לכל אחד!

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר אינו מתאים למי שהשתנה המספר שלו במהלך השנה האחרונה, וגם לא לבני 18 ומטה (שהעין אצלם עדיין לא הבשילה לחלוטין ועל כן ממשיכה להשתנות). הטיפול גם לא מתאים למי שהקרנית שלו דקה מדי, או למי שיש כשלים במערכת החיסונית שלו – דבר העלול לפגום בהתאוששות מהניתוח. כל מי שמבקש לעבור הסרת משקפיים בלייזר עובר אבחון מוקדם, הנמשך כ-3 שעות, שבמהלכן נבדקות העיניים באופן יסודי ומקיף על-מנת לקבוע האם ניתוח אכן יספק את התוצאות הרצויות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here