צילום אסף לוי

התופעה של אדמומיות יתר בפנים נפוצה בעיקר אצל בעלי עור בהיר (עליו היא גם בולטת יותר), ולרוב מתרחשת בשל עליית טמפרטורת גוף בעת מאמץ, מחלה או התרגשות, הגורמים להתרחבות כלי דם, ובמקרים אחרים היא נגרמת בשל תופעות בריאותיות ופעמים רבות היא נגרמת בעקבות שינויי מזג אויר בעונת המעבר בה העור סובל לרוב מיובש.

צילום יחצ ליראק פריז

ד"ר סילבי פואניונק, מומחית לרפואה אסתטית ויועצת רפואית למעבדות "ליראק פריז", מונה את הסיבות הנפוצות לעור אדמומי:

● רוזציאה- תופעת עור הגורמת להסמקה כרונית, ולעיתים גם להופעת פצעונים. היא נפוצה אצל נשים מעל לגיל 30, אך גם מופיעה אצל גברים. גורמים שעלולים להחמיר את תסמיני התופעה: שהייה בחום, חשיפה לשמש, סטרס ושתיית אלכוהול. הרוזציאה מתאפיינת לפעמים בכלי דם מורחבים אשר מופיעים על פני העור (מעין נימים).

● יובש – בעיקר בעונת המעבר, בעקבות שינויים לעיתים קיצונים במזג האויר מיום ליום, אנו עדים לתופעות יובש שמלווה לעיתים באדמומיות, קילופים ובגרד. בעלי עור דק ורגיש עשויים לסבול מכך במהלך העונה כולה.

● עור אלרגני ורגיש – בשימוש במוצר קוסמטי חדש על העור, שימו לב לרשימת הרכיבים, עור רגיש עלול פתח פריחה או גרד בעקבות שימוש במוצר לא מתאיםבמקרה כזה יש להפסיק את השימוש במוצר מיידית ולבדוקאם יש שיפור (אם ישנה החמרה, יש לגשת לייעוץ רפואי). באופן כללי, מומלץ להשתמש בתכשירים היפו – אלרגניים וכן כאלו שנוסחתם מתבססת על רכיבים טבעיים.

● אקנה (פצעי בגרות)- בניגוד לדעה הרווחת, אקנה יכולה להופיע גם אצל ילדים ומבוגרים ולא רק אצל מתבגרים (בשכיחות נמוכה יותר). היא אופיינית בעיקר אצל בעלי עור שומני או מעורב, עור שמתאפיין ברגישות גבוהה, "ראשים" שחורים, ופצעונים אדומים עם ראש לבן ומוגלתי ויכולה להופיע בכל מיני אזורים בגוף. אפשרויות הטיפול בה מגוונות ומותאמות לסוג האקנה – החל מניקוי וטיפול בפצעים ועד לתכשירים ייעודיים להרגעה והפחתת אדמומיות העור.

ד"ר פואניוניק מסבירה על שיטות הטיפול בעור אדמומי: " טיפול באדמומיות בפנים דורש התאמת אורח החיים על פי המלצת רופא עור, ושימוש במוצרים ייעודיים. חשוב לשמור על רמת לחות מספקת בעור, ולהשתמש במוצרים לנטרול אדמומיות עורית, איזון והרגעה, מבחינת צבע העור- ניתן להשתמש במוצרים בעלי פיגמנט ירקרק כדי לאזן את האדמומיות ולנטרל את הצבע. יש להקפיד על מוצרים מותאמים ליום וללילה, כדי להעניק גם הגנה וגם טיפול וניקוי נאותים. במקרים חמורים יש להיוועץ ברופא עור.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here