צילום רוני תורג'מן לוי

אומרים ש"אחרי החגים יתחדש הכל"  מזג אויר משתנה, חוזרים לשגרת עבודה ולהקדיש תשומת לב לעור הפנים. המיתוס הישראלי אומנם אומר שבמדינה שלנו יש רק שתי עונות- קיץ וחורף. עם זאת, על אף שהאביב באמת קצרצר, הסתיו דווקא נוכח מאד בארצנו ולא רק בצבעי העלים שעל העצים. מבחינת הגוף והפנים שלנו, הסתיו כולל בעצם ממאפייני הקיץ והחורף יחדיו, וזהו בדיוק הזמן המתאים לתקן ולשקם את נזקי הקיץ ולהתחיל תהליך של הכנת העור לחורף.

נזקי הקיץ לעור ידועים לכל – לחות מצד אחד שיוצרת הצטברות שומנים, לצד חום המייבש אותו, בעיקר כשאנו נמלטים לקרירות המזגן, קרינת השמש שעושה שמות בעור, בריכות שחיה וים על שלל הכלור, המלח והזיעה. אנו מגיעים לסתיו כשהעור הרבה פעמים יבש, מתקלף ונושא פצעונים ונקודות. עונת הסתיו גם היא עלולה להיות הרסנית לעור פנינו בשל הטמפרטורות הנמוכות והיובש. לכן עלייך לתת לו את הטיפול הנכון, במיוחד בחודשים המדוברים. שינויי מזג האוויר, תנאי הסביבה- גשם וקור ביחד עם אוויר יבש הם שילוב בעייתי לאותו אזור.

בנוסף, עור שלא טופח במשך תקופה עשוי לסבול מפגמים שונים כתוצאה מלכלוך שהצטבר וסתם את הנקבוביות. המראה שלו כבר לא מבריק כפי שהיה והמרקם אינו קטיפתי. בנוסף, הוא עשוי להתחספס, להתייבש, להראות דהוי ועייף, למרות שכביכול נתת לו מנוחה. אלו מקבלים משנה תוקף במיוחד אם תוך כדי חופשות הקיץ והחגים נדדת בין ארצות, בילית במטוסים, וויתרת על הסרת איפור.

אז כיצד מרעננים בחזרה את העור? אולגה פילוננקו, מדריכה בכירה במעבדות GIGI ,חברת קוסמטיקה ישראלית-בינלאומית וגורו הטיפוח ובעלת מותג הקוסמטיקה אלונה שכטר, מעניקות מספר טיפים שיעזרו לך במשימת החייאת העור ובאימוץ שגרת טיפוח יעילה.

הכל מתחיל בניקוי
לדברי פילוננקו, "השלב הראשון בדרך להבראת העור הוא ניקוי. חשוב להקפיד מדי בוקר וערב על הסרת עודפי החלב והזיעה ועל הסרת הלכלוך וכמובן, ניקוי האיפור. יש לבחור תכשירי ניקוי המותאמים לסוג עורך – יבש, שמנוני, בוגר. היות וכל סוג עור זקוק לתכשיר בעל ההרכב הנכון לו, שלא ייגרם גירוי נוסף לעור והניקוי אכן יסיר עודפי שומן, למשל, במקרה של עור שומני.

לרוב תכשירי ניקוי לעור שומני יכילו סבון עדין בעל PH 5.5 וסבוני פנים לעור יבש יתבססו על תמציות אלוורה, תה ירוק וכדומה הידועים בהשפעה המרגיעה שיש להם על העור. כדאי לעסות את הסבון על עור הפנים כאשר הוא רטוב או לח, להקציף תוך כדי תנועות סיבוביות ולשטוף היטב אך מבלי לשפשף או לגרד".

 

שכטר מוסיפה, "רמת לחות נמוכה בעור היא הגורם ראשון בחשיבותו להזדקנות מוקדמת של העור והופעת קמטוטים וקמטים. בתקופת זו יש אפשרות לשקם את העור ולתת טיפול מונע. שיקום העור מתבצע על ידי טיפולי החדרת לחות וחידוש העור. "

"הסתיו הוא זמן טוב להתחיל תהליך של הכנת הגוף לחורף והזמן המושלם לחידוש העור על ידי טיפול פילינג ומסכות המסירים את כל הלכלוך והתאים המתים שהצטברו עליו.  הוא מעניק מרקם וגוון אחיד יותר לעור והכנתו לקליטה טובה יותר של המרכיבים הפעילים שבשאר חומרי הטיפוח. "פילינג, למשל, יאפשר קבלת מרקם וגוון עור אחיד יותר המבטיח, בהמשך העונה, מראה עור, יפה ועמיד יותר. עלייך לזכור ששמירה על עור הפנים זה לא משהו נקודתי, אלא תהליך קבוע. זכרי לשמור יומיום על עור הפנים והשתמשי בקרם לחות בעל מרקם קל, הנספג מהר בעור שמכיל גם מסנן קרינה. גם בעונת המעבר קרני השמש מגיעות אלינו".

פילינג שמעורר את העור
לדברי פילוננקו, "אחרי תקופה שבה העור לא זכה לטיפול ראוי, כדאי לאושש אותו תוך שימוש בפילינג עדין להסרת התאים המתים ולזירוז היווצרות של תאים חדשים ולאחר מכן, להשתמש בפילינג אחת לשבוע. גם במקרה של הפילינג הנבחר, חשובה מידת ההתאמה בין סוג העור לשימוש הפילינג ולצורך כך, יש לעבור אבחון מקצועי אצל קוסמטיקאית. בכל מקרה, חשוב שתדעי שקיים פילינג אורז אשר נחשב אפקטיבי להפליא, הוא כולל שיבולת שועל ונגזרת של ויטמין C , חומצה סליצילית לקילוף עדין במיוחד ואלנטואין להרגעת העור, כך שתהליך הקילוף לא יגרום גירויים, שריטות או אדמומיות. התוצאה היא עור חיוני במיוחד".

סרום מחייה ומעשיר
לדברי שכטר, "מילת הקסם היא “לחות”. עור שיש בו מספיק לחות הוא עור שיתמודד בהצלחה עם כל המפגעים. בקיץ נעדיף קרם לחות קליל יותר מכיוון שגם כך יש תחושת כבדות. הסתיו הוא הזמן המתאים לעבור לקרם עשיר יותר שירווה את העור בלחות וידאג שתישאר שם לאורך זמן."

פילוננקו מוסיפה, "הסרום הוא סוג של "גלגל הצלה" להשבת הלחות לעור ושיקומו עם החזרה לשגרה. מדובר למעשה בתכשיר שכולל רכיבים עוצמתיים שחודרים לעומק העור ומעניקים לו ריכוז גבוה במיוחד של חומרי הזנה פעילים. שימוש בסרום מסייע בטיפול בקמטוטים, הבדלי גוון והגנה. הוא לא תחליף לקרמים, אבל הוא בהחלט תוספת מומלצת. קיימים סוגים שונים של סרום מכאלה המבוססים על ויטמין E ועד סרום ויטמין C. לעור שומני לרוב יתאים סרום נטול שומן המכיל חומרי לחות לאיזון רמת ה-PH הטבעית של העור ולבעלות עור בוגר, במיוחד בתקופות מעבר אחרי החג, ישנו סרום פעיל עשיר בחומרי לחות וריכוז גבוה של חלבון הסוי איזופלבון. הוא מסייע מאוד בשמירה על מוצקות העור".

אין לשכוח שגם בסתיו (ובחורף!) עדיין ישנה קרינת שמש ויש להתגונן מפניה באמצעות מוצרים המכילים תכשיר הגנה. הסתיו הוא גם הזמן לתת תשומת לב לכפות הרגליים שהיו חשופות לחול, שמש ויובש ועוד מעט ייסגרו בתוך מגפיים או גרביים עבות.

אם נשכיל לעשות את “נקיון הסתיו” נוכל לשמור על גוף ונפש בריאים לכל אורך עונות השנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here